Rutiner vid felanmälan/störning
Nedanstående rutiner skall alltid tillämpas vid felanmälan/störning. Undantag från detta kan dock göras vid akuta händelser, t.ex. vid pågående vattenskada med utströmmande vatten eller vid stopp i avloppssystem, då kontakt kan tas direkt med någon i styrelsen.
Anmälan vid fel/störning skall vara skriftlig, som mail till styrelse@brffredriksstrand.se eller genom brev till föreningens fack i fastighetsboxen, Fredriksstrandsvägen 12. Din tvättstugenyckel går även till porten i 12:an och föreningens fack är märkt Brf Fredriksstrand (så lägg inte brevet i serviceboxen).
Anmälan om fel/störning skall vara daterad och underskriven. Ange även lägenhetsnummer.
Vid anmälan genom mail kommer du att få ett svarsmail som bekräftar att anmälan är mottagen. Detta görs manuellt, normalt inom ett dygn.
Du kan komma att bli kontaktad av någon i styrelsen för inhämtande av kompletterande uppgifter.
Under handläggningen kan du ev. komma att bli informerad om hur ärendet fortskrider.
När ärendet är avslutat kommer du att få ett svar genom samma kontaktmedia som du gjort anmälan.
STYRELSEN